Výroba a používanie jednotiek
Táto stránka popisuje ako je možné trénovať rôzne druhy vojakov, kde ich je možné trénovať a aký je ich hlavné použitie
Trénovať rôzne druhy vojakov
Základné jednotky
Zhromaždisko je potrebné na akékoľvek presuny a je takisto potrebné na vybudovanie Kasární, ako prvého kroku k vybodovaniu si armády.
Akonáhle budeš mať vo svojej dedinke postavené Kasárne, môžeš začať s trénovaním základných jednotiek.
Basic troops | ||
![]() |
Legionár | Rímske jednotky |
![]() |
Pálkar | Germánske jednotky |
![]() |
Falanx | Galské jednotky |
Ostatné jednotky - ako pracuje vynájdenie
Aby bolo možné trénovať ostatné typy jednotiek :
- Postav (vynájdi) požiadavky na danú jednotku.
- Vynájdi jednotky v Akadémii. Výskumy sú drahé. Cena a čas potrebný na vynájdenie je možné nájsť v Akadémii.
- Trénuj jednotky v budove na to určenej (vysvetlené tu)
Poznámka: Výskum jednotiek musí byť ukončený v každej dedine zvlášť. Skončenie výskumu v jednej dedine sa nezapočítava v žiadnej inej dedine. Ak je dedina dobytá, všetky výskumy sa stratia.
Ďalšie jednotky pechoty - Kasárne
Kasárne je miesto na vybudovanie pechoty. Po vyskúmaní jednotiek v Akadémii ich môžeš začať trénovať v Kasárňach.
Ďalšie pešie jednotky. | ||
![]() |
Pretoriáni | Rímske jednotky |
![]() |
Imperián | |
![]() |
Oštepár | Germánske jednotky |
![]() |
Bojovník so sekerou | |
![]() |
Špeh | |
![]() |
Šermiar | Galské jednotky |
Jazda - stajne
S Kováčskou dielňou môžeš postaviť Stajne, kde môžeš trénovať jazdecké jednotky . Všetky jednotky, ktoré tu môžeš postaviť, majú aj podmienku vystavania Stajní.
Keď sa jazdecká jednotka vynájde v Akadémii, môžeš túto jednotku následne stavať v Stajniach.
Jazdecké jednotky | ||
![]() |
Equites Legati | Rímske jednotky |
![]() |
Equites Imperatoris | |
![]() |
Equites Caesaris | |
![]() |
Rytier | Germánske jednotky |
![]() |
Teuton jazdec | |
![]() |
Sliedič | Galské jednotky |
![]() |
Theutates Blesk | |
![]() |
Druid jazdec | |
![]() |
Haeduan |
Ťažké stroje - dielňa
Ťažké stroje, ktoré napomáhajú pri dobývaní nepriateľských dedín sa dajú stavať v Dielni.
Keď vynájdeš v Akadémii niektorú z týchto jednotiek, môžeš tento druh jednotiek začať stavať v Dielni.
- Germánske/Drevené/Rímske baranidlo sú jediné stroje, ktoré môžu zničiť nepriateľské obranné múry.
- Ohnivý katapult/Vojenský katapult/Katapult môžu zničiť nepriateľské budovy. Zničenie Paláca alebo Rezidencie je potrebné na dobitie dediny.
Ťažké stroje | ||
![]() |
Rímske baranidlo | Rímske jednotky |
![]() |
Ohnivý Katapult | |
![]() |
Germánske baranidlo | Germánske jednotky |
![]() |
Katapult | |
![]() |
Drevené Baranidlo | Galské jednotky |
![]() |
Vojenský katapult |
Rozširovanie účtu:
Sú dva typy jednotiek, ktorými môžeš rozšíriť svoje kráľovstvo:
Osadníci:
- Môžu vytvoriť novú dedinu na prázdnom, neosídlenom mieste na mape. Dedinu založia výstavbou Hlavnej Budovy tak ako keď si na účte začínal.
- Osadníci nepotrebujú žiadny vývoj..
Senátor, Kmeňový vodca, Náčelník
- Používajú sa na znižovanie Lojality v dedine a následné prebratie dediny.
- Musia byť najprv vyvinutý v Akadémii Vynájdenie Senátorov je veľmi drahá záležitosť.. Najprv si prečítaj tento návod, kým sa rozhodneš stavať senátorov.
Osadníci a Senátori sa dajú vycvičiť v Paláci či Rezidencii.
V Rezidencii môžeš trénovať 3 osadníkov alebo 1 senátora na úrovni 10 a znova na úrovni 20. V paláci je možné stavať na úrovni 10, 15 a 20.
Aby si si pozrel, koľko voľných slotov máš v tej ktorej dedine (okrem pechoty či jazdy), si môžeš pozrieť v záložke rozvoj v budove Palác alebo Rezidencia.
Rozširovacie jednotky | ||
![]() |
Senátor | Rímske jednotky |
![]() |
Osadník | |
![]() |
Kmeňový vodca | Germánske jednotky |
![]() |
Osadník | |
![]() |
Náčelník | Galské jednotky |
![]() |
Osadník |
Použitie jednotiek
Každá jednotka má svoj špecifický spôsob použitia (obrana/útok).Je veľmi dobré tieto jednotky podľa toho používať
Obrana
Niektoré jednotky (Legionár, Pretorián - Rímske jednotky; Oštepár, Rytier - Germánske jednotky; Falanx a Druid jazdec - Galské jednotky) sú považované za defenzívne (obranné) jednotky. Sú najlepšie v obrane. Niektoré je lepšie použiť proti pechote, niektoré je lepšie použiť proti jazde. Použitie zmiešane tieto jednotky je vačšinou prospešnejšie, aby obrana nebola slabá proti špecifickému útoku.
Pri útoku všetky jednotky, ktoré sú v napadnutej dedine pomôžu obraňovať dedinu pred útočníkom. Môžeš pomôcť v obrane inej dediny (tvojej alebo tvojho spolualiančníka) tým, že pošleš svoje jednotky na obranu do jeho dediny pred dopadnutím útoku na jeho dedinu. Zozbierať obranu proti veľkému útoku je veľmi dobrá cesta ako zminimalizovať straty na strane obrany.
Brnenie jednotiek sa dá vylepšiť v Zbrojnici ich dediny, odkiaľ boli jednotky vycvičené.Toto zlepší ich obranyschopnosť
Útok
Niektoré jednotky (Legionár, Imperián, Equites Imperatoris, Equites Caesaris - Rímske jednotky; Pálkar, Bojovník so sekerou, Teuton jazdec - Germánske jednotky; Šermiar, Theutates Blesk and Haeduan - Galské jednotky) sú považované za útočné jednotky. Sú oveľa úspešnejší v útoku a dokážu spraviť veľa škody pri útoku ako pomôcť v obrane
Ich zbrane môžu byť vylepšené v Kováčskej dielni v dedine, kde boli vytrénované, čím si zvýšia svoju útočnú silu.
Útoky môžu byť rôzne.
Lúpežné výpravy
Lúpežné výpravy sa používajú najmä na ukradnutie surovín súperom. Útoky prebiehajú rýchlo, pričom jednotky naberú množstvo surovín, ktoré dokážu uniesť a bežia preč.
Takisto sa využívajú na čiastočné zníženie obrany nepriateľa, pokým ostatné bojové jednotky sú ešte na pochode.
Najlepšie jednotky na lúpeže:
- Galovia - Theutates Blesk, pre svoju rýchlosť
- Germáni - Rytieri, pre svoju veľkú nostnosť
- Rimania - Equites Imperatoris, pre svoju veľkú nosnoť
Pálkar sa používajú často na lúpeže takisto, keďže sú lacné na trénovanie a ich nosnosť surovín veľmi rýchlo navracia späť utratené suroviny. Takisto ich útočná sila je dostatočná na zničenie obranných jednotiek počas lúpeže.
Aj keď Rytier nie je útočná jednotka, je to jediná jednotka Germánov, ktorá sa svojimi schopnosťami dá porovnať s rýchlosťou galských Theutates Bleskov, ktorí majú navyše možnosť zničiť na začiatku hry Pálkarov, ktorí sa nevedia brániť proti jazde.
Normálne Útoky
Normálne útoky (nie lúpežné) sa tiež môžu používať na kradnutie surovín. Avšak ak sa v dedine nachádzajú obranné jednotky, môžu sa očakávať vačšie straty na oboch stranách ako obrancu tak aj útočníka.
Normálne Útoky
- bitka prebieha do úplného zničenia jednej zo strán
- môžu vyslobodiť zajaté jednotky v pasciach (ak aspoň jedna útočná jednotka prežije útok)
- môžu zničiť obranné múry a/alebo budovy (s baranidlami a/alebo katapultami)
- môžu znížiť lojalitu v dedine, alebo dedinu prebrať (so senátorom)
Obranné múry môžu poskytnúť veľký obranný bonus. Použitie baranidiel pri útoku môže zničiť múr a tak znížiť obranný bonus pri útoku, čo vyústi do nižšej straty útočiacich jednotiek alebo môže dokonca zmeniť prehru na krásne víťazstvo. Čím viac baranidiel je v útoku, tým skôr je múr zničený a tým menej pomôže pri obrane.
Ako senátori pomáhajú pri Preberaní dedín.
Špehovanie
Na špehovanie sa používajú (Rimania: Equites Legati, Germáni: Špeh, Galovia: Sliedič), ktorí takisto pomôžu ako obrana proti špehom vo dedine v ktorej sa nachádzajú.
Špehovia môžu byť poslaní na špehovanie nepriateľských dedín a môžu byť poslaní špehovať:
- Obranné jednotky a suroviny
- Obranné jednotky a obranné budovy (úroveň múru a Rezidencie/Palácu)
Ak má obranca špehov v danej dedine, niekoľko špehov bude z útoku odhalených a zabitých. Pritom však obranca bude informovaný o špehovaní. Ak aspoň jeden z útočiacich špehov prežije, útočník dostane potrebné informácie.
Na zistenie, či daná dedina bola vyšpehovaná je potrebné mať v danej dedine aspoň niekoľko (5-30) špehov. Je potrebné mať špehov umiestnených na niektorých miestach (15 obilné dediny, hlavné dediny, dediny s útočnými jednotkami,...) ak nechcete mať tieto dediny prešpehované čo by pomohlo hráčom v ďalšom boji proti Tebe.